LOHAS.de

Mittwoch, 18. Oktober 2017

Aktuelle Seite: Home Wirtschaft Marketing + Konsum Greenwashing oder Biomimic-Marketing

Greenwashing oder Biomimic-Marketing

©Coca-Cola Life

GREENWASHING vs. Healthwashing... Coca-Cola Life wurde in Argentinien mit grünen Logo auf den Markt gebracht. Die Mixtur ist mit Stevia aufgebessert und die Flaschenverpackung mit einem Anteil nachwachsender Rohstoffe hergestellt.

Coca Cola classic is delicious, delicious death. And the audaciously named Coca-Cola “Life”? It’s not just greenwashing; it’s healthwashing.
Alle Infos auf der Hersteller Webseite >
www.coca-colalife.com.ar

“Nature is the most successful product of our time.”

Nature is a terrific marketing tool and corporations know this. Somehow the natural reference provides us with a familiar feeling of recognition and trust. We call this phenomenon Bio-mimic-marketing: using images of nature to market a product.

The biggest marketing Scheme of all: Nature itself

www.nextnature.net
 

LINK
Werbeindustrie > Trust me I am Lying
LOHAS-Mindset auch noch in 30 Jahren
Kommunikation von Nachhaltigkeit

Aktuelle Info + Trend Webseiten im Netz


 

Change will happen, when you change yourself.


 


 

2016 SHIFT HAPPENS

Exploring The Shift. The Shift is not a thing. It is an action and a state of being, a Shift of awareness from EGO- to ECO-System.

Anders-Besser-Leben